Для пацієнтів
Шановний пацієнт, Ви поступили на лікування в один з провідних медичних закладів Волині. Метою поступлення в лікарню є відновлення здоров’я. Але пам’ятайте, що лише сумісними зусиллями (Вашими та медичного персоналу) можливо досягти найкращого результату відновлення Вашого здоров’я. Тому управління лікарні просить дотримуватись правил, прийнятих в нашому лікувальному закладі:
- Під час вступу до стаціонару не забудьте взяти з собою паспорт, страховий поліс (за наявності), виписки про лікування, що раніше проводилося, туалетне приладдя, змінне взуття, зміну чистої натільної білизни, халат (піжаму).
- Особисті речі, коштовності, документи, гроші необхідно передати родичам. За зберігання особистих речей, цінностей і документів управління відповідальності не несе.
- Попередьте або ознайомте близьких і родичів про порядок відвідин і правила поведінки у відділенні.
- У відділенні бажано взнати прізвище, ім’я, по батькові Вашого лікаря, з яким Ви і Ваші родичі надалі будете спілкуватися.
- Зауважте, що не у всіх відділеннях стаціонару дозволено використання мобільних телефонів.
- Будь-ласка, дотримуйтесь загальноприйнятих норм спілкування з медичним персоналом.
В разі порушення правил перебування в стаціонарі хворий може бути виписаний з відділення з відповідною відміткою в лікарняному листку.
Порушенням вважається:
- вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин, тютюнопаління;
- грубе та неповажне відношення до медичного персоналу;
- недотримання рекомендацій лікаря, прийом лікарських препаратів на власний розсуд;
- самовільний вихід з території лікарні без відома медичного персоналу;
- недотримання правил внутрішнього трудового розпорядку.
Управління лікарні закликає хворих:
- Не палити на території закладу;
- Не користуватися в палаті кип’ятильниками, електричними грілками, а також трійниками і подовжувачами;
- Не встановлювати особисту побутову електроапаратуру (наприклад, телевізор) без згоди керівництва відділення (повинно бути вирішене питання оплати електроенергії);
- Не довіряти свої секрети стороннім;
- Не запрошувати в стаціонар випадкових знайомих;
- Не тримати в палаті одяг, великі суми грошей, коштовні речі, прикраси.
Управління КЗ “Луцька міська клінічна лікарня”
1. Усі хворі, які звертаються в приймальне відділення оглядаються черговим лікарем.
2. Черговість прийому визначається лікарем приймального відділення.
3. Особлива увага приділяється детальному збору анамнезу. У разі поступлення пацієнта без свідомості відомості отримують від супроводжуючих, які доставили його в лікарню.
3.1 У випадку травм кримінального характеру чи внаслідок ДТП відомості про обставини травми та пацієнтаі повідомляються персоналом в органи внутрішніх справ.
3.2 При виробничій травмі відомості про обставини травми та пацієнта повідомляються у відділ виробничого травматизму.
3.3 При наявності травм кримінального, виробничого характеру або внаслідок надзвичайні події обов’язковим є взяття крові пацієнта для дослідження на вміст алкоголю. У разі відмови пацієнта від здачі крові, він власноруч записує відмову в медичній документації та підписує її. У випадку неможливості чи небажання пацієнта зробити запис, черговий лікар складає акт відмови, який підписують ще два працівники лікарні.
3.4 Про надіслане повідомлення та виконаний збір крові робиться запис в медичній документації.
4. За результатом огляду складається план обстеження, консультацій та невідкладної допомоги. Обов’язковими обстеженнями, що виконуються в приймальному відділенні, є загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, аналіз крові на вміст глюкози, електрокардіографія, Ro-графія ОГК.
5. У випадку наявності у пацієнта ознак алкогольного сп’яніння він оглядається консиліумом, про що здійснюється запис в медичній документації. Проводиться взяття крові для дослідження на вміст алкоголю відповідно до методики збору крові при алкогольном сп’янінні. У випадку відмови пацієнта від здачі крові, він власноруч записує відмову в медичній документації та підписує її. У випадку неможливості чи небажання пацієнта зробити запис, черговий лікар складає акт відмови, який підписують члени консиліуму. Діагноз алкогольного сп’яніння, в такому випадку, виставляється консиліумом.
6. Якщо пацієнт чи його супроводжуючі своєю поведінкою перешкоджають роботі медичного персоналу, застосовують при спілкуванні грубі та нецензурні вислови або якщо їх поведінка становить загрозу для їх безпеки чи безпеки оточуючих, черговий лікар приймає рішення про виклик охоронців або міліції.
7. Після обстеження пацієнта, проведення консультацій та надання невідкладної допомоги, але не пізніше 1 години від моменту звернення у приймальне відділення, вирішується питання щодо госпіталізації.
8. При госпіталізації невідомого пацієнта без свідомості черговим лікарем складається акт, в якому описуються наявні при ньому документи, особисті речі та інші цінності. Огляд та опис проводиться в присутності осіб, що доставили хворого, які також підписують акт. Описані предмети вилучаються та зберігаються в сейфі в кабінеті старшої медичної сестри приймального відділення до з’ясування особи пацієнта, після чого речі віддаються йому особисто або його законному представнику під розписку.
Управління КЗ “Луцька міська клінічна лікарня”
- Відвідини пацієнтів допускаються у всіх відділеннях лікарні;
- Відвідувачі в верхньому одязі в стаціонар не допускаються;
- В палату до кожного хворого допускається лише один відвідувач одночасно не більше ніж на 20 хвилин;
- Відвідини дозволені щодня з 11-00 до 13-00 та з 17-00 до 19-00;
- До хворих у важкому стані відвідувачі допускаються з дозволу завідувача відділенням або чергового лікаря;
- Відвідувачі зобов’язані дотримувати чистоту, порядок і не порушувати спокій хворих відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку;
- Категорично забороняється сидіти в палатах на ліжку;
- Вхід в лікарню під час тихої години з 15-00 до 17-00 і після 19-00 години заборонений;
- Відвідувачі в нетверезому стані до хворих не допускаються;
- Відвідувачі зобов’язані дотримуватися загальноприйнятих норм спілкування з пацієнтами та медичним персоналом;
- Відвідувачам забороняється вступати в суперечки і сварки з персоналом лікарні;
- Зі своїми претензіями і непорозумінням просимо відвідувачів звертатися до чергового лікаря, завідуючого відділення або до управління лікарні;
Відповідно до норм чинного законодавства пацієнт зобов’язаний:
– піклуватися про своє здоров’я та здоров’я дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян;
– у передбачених законодавством випадках проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення;
– подавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які перебувають у загрозливому для їх життя і здоров’я стані;
– дотримуватися правил внутрішнього розпорядку лікувальної установи, при зверненні за медичною допомогою;
– після надання згоди на медичне втручання неухильно виконувати всі розпорядження лікуючого лікаря. У разі відмови від запропонованих методів обстеження чи лікування, підписати відмову від медичного втручання;
– повідомляти лікарю всю інформацію, необхідну для встановлення діагнозу і лікування захворювання;
– негайно інформувати лікаря про зміну стану свого здоров’я в процесі діагностики і лікування;
– негайно звертатися до лікаря у разі підозри на наявність або за наявності захворювання, що представляє небезпеку масового поширення;
– співпрацювати з лікарем при одержанні медичної допомоги;
– виявляти в спілкуванні з медичними працівниками повагу і такт;
– не починати дій, здатних порушити права інших пацієнтів.
Пряме порушення договірних правовідносин у медичній сфері з боку пацієнта тягне за собою настання юридичної відповідальності. Пацієнта може бути притягнуто до цивільно-правової або кримінальної відповідальності.
Звернутися до суду із позовом проти пацієнта в рамках цивільного або господарського судочинства має право керівник лікувальної установи, щодо якої з боку пацієнта були вчинені такі дії:
– порушення прав медичних працівників на повагу честі, гідності, ділової репутації або псування ділової репутації (іміджу) лікувального закладу (У разі залучення невдоволеним пацієнтом засобів масової інформації можна завдати шкоди іміджу лікувальної установи. Безпідставні скарги пацієнта, які спричинили збитки, дають право керівникові ЛПУ подати позов до суду із вимогою відшкодувати завдані збитки. При цьому якщо пацієнт звертався до ЗМІ, скаргу проти ЛПУ було оприлюднено, то притягнення пацієнта до суду не порушує його права на збереження лікарської таємниці.);
– порушення прав інших пацієнтів на забезпечення якісною, своєчасною та безпечною медичною допомогою (Порушення прав інших пацієнтів на забезпечення якісною, своєчасною та безпечною медичною допомогою зумовлено вимогами санітарно-протиепідемічного законодавства України. Так, у разі неповідомлення медичних працівників щодо підозри чи наявності висококонтагеозного захворювання, яке стало причиною зараження медичних працівників та інших пацієнтів, залежно від виду захворювання та ступеня тяжкості завданої шкоди пацієнта буде притягнуто або до цивільно-правової, або до кримінальної відповідальності.);
– введення в оману співробітників лікувально-профілактичних закладів при наданні персональних відомостей, що потягло за собою надання документів, у тому числі суворої звітності, із неправдивими даними (При зверненні до лікувально-профілактичного закладу пацієнт має надати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, для внесення правильних відомостей про особу до паспортної частини первинної медичної документації. Не завжди пацієнти мають при собі такі документи. При оформленні медичної документації під час надання невідкладної допомоги, медична документація заповнюється зі слів хворого. За надання документів з неправдивими даними, в яких засвідчено тимчасову непрацездатність або медичні висновки, що подаються до МСЕК при встановленні групи інвалідності, законодавством України передбачено адміністративну та кримінальну відповідальність для медичних працівників.);
– псування матеріально-технічної бази лікувальної установи із відмовою пацієнта компенсувати матеріальні збитки (Вчинене пацієнтом псування матеріально-технічних цінностей лікувальної установи, як випадкове, так і свідоме, має відображатися в акті, складеному в присутності свідків та засвідченому їхніми підписами. Якщо на вимогу лікувальної установи компенсувати матеріальні збитки пацієнт відмовляється, необхідно подати позов до суду із вимогою відшкодувати завдані збитки.);
– порушення строків та порядку розрахунку за надані медичні послуги.